logo
 
1986 - Τρελοί και άγγελοι

Οι ελεύθεροι κι ωραίοι

Νταλάρας Γιώργος

 

Μουσική/Στίχοι: Κουγιουμτζής Σταύρος/Ελευθερίου Μάνος


A μινόρε (*)
Στις: 21-06-1998
(3.3, με 63 ψήφους)
 
 
                                          
                                          
                                                          
                                                          
                                           
                                           
                                                         
                                                          
 
                             
                               
                                    
                                    
                                                    
                                                     
                                  
                                  
 
                                 
                                                       
                                      
                                                             
 
                        

 
(*) Η τονικότητα του τραγουδιού εκτιμήθηκε αυτόματα από τις συγχορδίες του. Σε περίπτωση λάθους στείλτε διόρθωση.
Αξιολογήστε την παραπάνω καταγραφή του τραγουδιού:    Ακριβής     Λανθασμένη
Βρήκατε κάποιο λάθος; Δηλώστε το παρακάτω, ή χρησιμοποιήστε την Αποστολή Διόρθωσης.
 
Η χρήση επιτρέπεται μόνο για προσωπική μελέτη και για εκπαιδευτικούς λόγους.
Η παραπάνω καταγραφή δηλώνει την προσωπική γνώμη του αποστολέα για τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να παιχτεί το παραπάνω τραγούδι.
 
Αλλαγή τόνου: ημιτόνια
 
Προτεινόμενα επόμενα τραγούδια, σύμφωνα με τα στατιστικά μας:
 
 
Τραγουδάτε μαζί με άλλους; Με αυτό τον κωδικό μπορείτε να δείτε όλοι γρήγορα το ίδιο τραγούδι:
QR-code
 

Σχόλια / Διορθώσεις / Αφιερώσεις:
 
Από: Tasos, στις 27-01-2024:
πολλές φορές μια στιγμική αλλαγή, δηλαδή η κατάτμηση του μείζονα χώρου, δεν ενδείκνυται γιατί μπορεί να μας πετάξει έξω από την σκάλα υφής.. Αλλές φορές ενδείκνυται, σίγουρα στην κατανόηση του τραγουδιού απαιτείται πρώτα η ζωγραφική των μείζονων χώρων... Τα άλλα έρχονται με τον καιρό και την εμπειρία,
 

 
Από: Tasos, στις 27-01-2024:
Στην ελληνική μουσική, το θεμέλιό της βρίσκεται στην κατανόηση του μείζονος χώρου.. Ο μείζον χώρος δεν είναι πολλές συγχορδίες είναι μερικές βασικές, ως μείζον χώρος θεωρείται ο χώρος που η φωνή μπορεί να κρατήσει ένα ίσο τόνο. Από εκεί και πέρα η φωνή μπορεί να κατατμήσει το μείζονα χώρο σε μερικότερους.. Μινόρε ή ματζόρε, ανάλογα με το τραγούδι, αυτό λέγεται χρωματισμός. Τα μέρη στην υφή της φωνής δεν είναι ίσα ακόμα και αν φαίνονται ίσα.. Οπότε και η κιθάρα δεν θεωρεί ίσα τα μέρη τα θεωρεί ακριβώς όπως τα θεωρεί και η ίδια η φωνή.. Οταν κατατμείται ο μείζον χώρος είτε φτιάνει ένα κυκλισμό είτε αφήνει ανοικτό τον κύκλο για να ξαναγυρίσει συνήθως σε ένα ανέβασμα...Χαρακτηριστικό τραγούδι είναι η πρώτη εκτέλεση του δεν με στεφανώνεις.. Εκεί βρίσκεις ένα πολύ ωραίο κύκλο που δεν κλείνει αλλά δημιουργεί χώρο για την επανέναρξη οπότε επιτρέπει το σόλο μπάσιμο και ειδικά σε εκείνο το τραγούδι το σόλο μπάσιμο δεν είναι ούτε ανέβασαμε ούτε κατέβασμα είναι ένα περίεργο ίσο.. Τα μινόρε και τα ματζόρε που χρωματίζουν το μείζονα χώρο της υφής της φωνής είναι ανάλογα με τον τραγουδιστή και φυσικά είναι εντός των φαστμάτων των επιλεγμένων κλιμάκων.. Μια εξαίρεση μοναδική που το φάσμα δέχεται ένα ματζόρε εκτός της επιλεγμένης κλίμακας είναι στο μην κλαις.. που μπορεί να μπει ένα στιγμικό B πριν το Βm... Ακόμα δεν μπορώ να καταλάβω γιατί εκεί συμβαίνει αυτό.. Το έπαιξα με πολύ καλούς μουσικούς, είπαν ότι είναι ένα διαφορετικό τραγούδι αλλά το υιοθέτησαν.. Τους άρεσε...
Η κατανόηση του μείζονα χώρου δίνει τη δυνατότητα της άρτιας κατάτμησης σε μερικότερους μινόρε ή ματζόρε ή σε σόλο γέμισμα..
 

 
Από: Tasos, στις 27-01-2024:
To ίδιο λάθος που κάνουν σε αυτό το τραγούδι το κάνουν και στον τρελλό τσιγγάνο και στο δεν με στεφανώνεις...
Είναι διαφορετικό να κλείνει το τραγούδι από το να δημιουργεί χώρο μπάσιμο για τον επόμενο στίχο αρχή...
 

 
Από: Tasos, στις 27-01-2024:
Gm            Cm          D D7
οι ελέ οι ελεύθεροι κι ωραίοι,
         D                      Gm
ζουν σε κά ζουν σε κάποιες φυλακές

μες τα τείχη πούχει κτίσει ο καθένας για να ζήσει

τις μεγά τις μεγάλες του στιγμές...
 

 
Από: Tasos, στις 27-01-2024:
Gm                        G           Cm  
οι φίλοι πούχω χάσει και δεν κυκλοφορούν
     F               A#         D            D7         D  
ουρανούς παλιούς φορούν και στο πε και στο περιθώριο ζουν
Gm                            G           Cm
πληρώσαν τα όνειρά τους και πάντα μετρητοίς 

        F            A#         D7          D           Gm
τους πληρώσαμε και μεις για να μει για να μείνουν αφανείς
 

 
Από: Αλκιβιάδης, στις 22-07-2019:
Νομίζω στο: ο καθένας για να, θέλει Dm
    και στο -ζή θέλει F και στο -σει E
 

 
Από: wpgeorge, στις 18-07-2019:
Κάτι που σπάνια γίνεται αντιληπτό: Ο στίχος λέει "ουρανούς παλιούς θωρούν" όχι "φορούν".
 

 
Από: Γιάννης Σπηλιόπουλος, στις 07-08-2016:
ΟΣΟΙ ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΜΗ ΔΩΣΕΤΕ ΒΑΣΗ ΣΤΙς ΣΥΓΧΟΡΔΙΕΣ-----ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΓΕΛΙΑ!
 

 
Από: giannis, στις 10-06-2015:
Νομίζω οτι χρειάζονται οι διορθώσεις:
1)το Dm στο στίχο οι ελε οι ελεύθεροι, μπορεί να παραληφθεί. Αν όμως μπεί, είναι στιγμιαίο στη συλλαβή -λεύ- και ξαναγυρνάει σε Am.
2) Ο καθένας για να ζήσει. Στη συλλαβά -ζή-, η διφωνία είναι a και c. Τα ακκόρντα που ταιριάζουν είναι F ή Am. Προσωπικά μου ακούγεται καλύτερο το Αm.
 

 
Από: Φοιτητής, στις 20-10-2013:
ΦΙΛΕ ΓΙΩΡΓΟ,ΣΤΟ ΔΙΣΚΟ ΓΡΑΦΕΙ ΟΤΙ ΔΕΥΤΕΡΕΣ ΣΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΚΑΝΕΙ Η ΑΛΕΞΙΟΥ.
 

 
Από: Γιώργος Ξεναγός, στις 22-07-2010:
Χωρίς να έχω το δίσκο μπροστά μου, έχω την εντύπωση πως τη δεύτερη φωνή την κάνει η εκπληκτική, όπως και η Αλεξίου άλλωστε, στις δεύτερες, Γλυκερία. Το 1986, Νταλάρας και Αλεξίου, έχω πάλι την εντύπωση και ας με διορθώσει κάποιος αν έχω άδικο, πως είχαν χωρίσει τα τσανάκια τους.
 

 
Από: χρηστος , στις 14-04-2010:
γεματο νοημα το ασμα
 

 
Από: (ανώνυμο), στις 14-11-2009:
Β φωνή-Χάρις Αλεξίου
 

 
Από: Θοδωρής Χ., στις 30-05-2009:
Στον δίσκο "Τρελοί και Άγγελοι" 1986
 

 
Από: (ανώνυμο), στις 20-09-2008:
Paidia gnwrizei kaneis se poio CD brisketai to kommati auto?
 

 
Από: Α. στιχουργός, στις 13-07-2008:
 Με λειπεί πραγματικά το γεγονός πως σπάνια γίνεται λόγος για τον στιχουργό..Σαν ερασιτέχνης αλλα παθιασμένος του είδους θα ηθελα να τονίσω πως απο τον στιχουργό εξαρτάται το ΄΄θεμα΄΄ του τραγουδιού και κατα πόσο αυτά που γράφει αγγίζουν τη ψυχούλα του κάθενός μας...Σας ευχαριστώ
 

 
Από: ΚΩΣΤΑΣ, στις 05-11-2007:
ΟΙ ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΚΙ ΩΡΑΙΟΙ
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΔΕΧΤΟΥΝ
ΠΩΣ ΓΕΜΙΖΕΙ Η ΨΥΧΗ ΤΟΥΣ
ΤΟΝ ΝΤΑΛΑΡΑ ΟΤΑΝ ΑΚΟΥΝ...
 

 
Από: Γιώργος, στις 14-11-2006:
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ:1) Όλα τα Α είναι Α7 2)Στο στίχο "Μες τα τείχη που χει χτίσει ο καθένας για να ζήσει" οι συγχορδίες είναι με την ίδια σειρά όμως το δεύτερο C είναι λάθος και είναι F7. 3) Πληροφοριακά η αυθεντική εκτέλεση είναι από Gm.
 

 
Από: ΑλέξανδροςΖ, στις 07-05-2006:
Ο δεύτερος στίχος της πρώτης στροφής λέει:
ουρανούς παλιούς θωρούν...
και όχι φορούν.
 

 
Από: ΣΤΡΑΤΟΣ, στις 15-03-2006:
ΦΙΛΕ ΖΟΡΖ.1)ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΑΠ'ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΤΑΞΙΔΕΥΟΥΝ ΜΕ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΦΩΝΗ ΠΟΣΟ ΜΑΛΛΟΝ ΑΠ΄ΤΟΥ ΝΤΑΛΑΡΑ ΠΟΥ ΚΑΘΕ ΑΛΛΟ ΠΑΡΑ ΙΕΡΟΣΥΛΗ ΕΙΝΑΙ2)Ο ΝΤΑΛ.ΑΓΑΠΑΕΙ ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΩ ΠΩΣ ΤΟΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΤΙ ΛΕΝΕ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΔΕ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ.ΕΧΩ ΒΑΡΕΘΕΙ Ν'ΑΚΟΥΩ ΤΥΠΟΥΣ ΝΑ ΛΕΝΕ 'Α,ΙΕΡΟΣΥΛΙΑ ΠΟΥ ΕΙΠΕ Ο ΤΑΔΕ ΤΟ ΤΟ ΤΑΔΕ ΤΡΑΓΟΥΔΙ΄ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΕΤΣΙ ΝΑ ΜΗΝ ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΟΥΝ ΑΛΛΟΙ ΚΑΙ ΝΑ ΤΑ ΚΡΑΤΟΥΝ ΣΠΙΤΙΑ ΤΟΥΣ ΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΤΡΑΓ. ΟΙ ΕΠΑΝΕΚΤΕΛΕΣΕΙΣ ΒΟΗΘΟΥΝ ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΝΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ ΚΑΙ ΣΕ ΝΕΟΤΕΡΕΣ ΓΕΝΙΕΣ.ΠΟΛΛΑ ΠΑΡΑΔ.ΝΕΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΠΟΥ ΓΝΩΡΙΣΑΝ ΕΤΣΙ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ.3)Ο ΝΤΑΛ.ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΤΗ ΦΩΝΗ ΤΟΥ ΩΣ ΜΟΥΣΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟ.ΤΡΑΓΟΥΔΑ ΜΟΥΣΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑ ΟΧΙ ΕΥΚΟΛΟ ΚΑΙ ΓΙ'ΑΥΤΟ ΟΤΙ ΛΕΕΙ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΟ ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΑ ΚΑΙ ΠΙΣΤΕΨΕ ΜΕ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΠΡΟΔΩΣΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΠΕΡΑΝ ΤΗΣ ΧΡΟΙΑΣ,ΤΟΥ ΕΥΡΟΥΣ,ΤΗΣ ΔΥΝΑΜΗΣ,ΤΗΣ ΔΙΑΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΤΗΣ ΦΩΝΗΣ ΤΟΥ.ΕΠΙΣΗΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΛΗΘΩΡΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΩΝ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΠΑΡΕΙ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΙ ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ.ΤΑ ΠΙΑΝΟ ΦΟΡΤΕ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΕΙΑ.ΠΡΟΣΦΑΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ 'ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ ΑΝΟΙΧΤΗ΄ΕΤΣΙ ΞΑΦΝΙΚΑ΄ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΜΑΧΑΙΡΙΑ'ΚΤΛ.ΟΠΟΙΟΣ ΤΑ ΕΧΕΙ ΑΚΟΥΣΕΙ ΖΩΝΤΑΝΑ(ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΕ ΚΑΠΟΙΟ ΔΙΣΚΟ) ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙ.ΣΕ ΜΑΓΕΥΕΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΧΑΡΙΣΜΑ ΚΑΙ ΔΟΥΛΕΙΑ.ΧΩΡΙΣ ΒΕΒΑΙΑ ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΝΑ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΕΚΤΕΛΕΣΕΙΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΕΣ.Ο ΝΤΑΛ,ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ.ΕΙΝΑΙ ΛΟΙΠΟΝ ΠΙΟ ΣΩΣΤΟ ΝΑ ΨΑΧΝΟΥΜΕ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ 3 ΚΑΙ 4 ΦΟΡΕΣ.ΝΑ ΜΗ ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΤΟΥΣ ΤΥΠΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΤΙΤΛΟΥΣ ΑΛΛΑ ΝΑ ΠΡΟΧΩΡΑΜΕ ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ.ΞΕΦΥΓΑ ΛΙΓΟ ΤΩΡΑ ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΛΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΠΩ ΚΑΙ ΘΑ ΤΕΛΕΙΩΣΩ ΑΥΡΙΟ.ΤΑ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΓΡΑΦΤΗΚΑΝΜΕ ΦΙΛΙΚΗ ΔΙΑΘΕΣΗ.
 

 
Από: maira, στις 16-01-2006:
ΕΓΩ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΑΝΑΜΦΙΣΒΗΤΗΤΑ ΔΕ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΟΤΙΜΑΤΑΙ Η ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΝΤΑΛΑΡΑ ΑΛΛΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΜΕ ΛΥΠΕΙ ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΝΑΥΠΕΡΤΙΜΑΜΕ ΤΟΝ ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΗ ΞΕΧΝΩΝΤΑΣ ΟΤΙ ΤΑ ΠΟΛΥΤΙΜΑ ΑΥΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΙΟΝ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΤΟΥ ΚΟΥΓΙΟΥΜΤΖΗ!
 

 
Από: ..., στις 13-12-2005:
Zorz, είσαι λίγο μικρός ακόμα,αλλά σιγά σιγά θα μάθεις...
 

 
Από: Zorz, στις 02-08-2005:
Ο Νταλάρας έχει πει τραγούδια με μοναδικό τρόπο που όποιος άλλος προσπαθήσει να τα ξαναεκτελέσει το πιθανότερο θα ναι να αποτύχει. Δυστυχώς, στο ίδιο λάθος διέπραξε και ο ίδιος: ξαναεκτέλεσε τραγούδια - ηχογραφημένα - τα οποία μόνο κακό του έκαναν παρά καλό. Ενδεικτικά αναφέρω: Βρέχει φωτιά στη στράτα μου (Διονυσίου), Θα πιω απόψε το φεγγάρι (Πουλόπουλος) Μη μου λέτε γιάυτή (Καζαντζίδης) και άλλα πολλά. Ναι, η φωνή του Νταλάρα διαθέτει εύρος αλλά και πάλι κινείται σε κάποια όρια τα οποία θα πρέπει να γνωρίζει ποια είναι...
 

 
Από: BIllys, στις 27-07-2005:
H orxhstra tou megalo kougioumtzi eixe erthie edo sth germania, sthn stuttgardh prin liges meres. Htan fantastiko apogeuma mazi tous, anoikse h kardia mas, kai epidi eimaste makria ap'th patrida kai spanizoun tetoies fasois!! Eyxaristo ksana sthn orxhstra pou hrthe konta mas!!!!
 

 
Από: (ανώνυμο), στις 04-06-2005:
o Ntalaras ine oposdipote para poli kalos tragoudistis alla den prepei na 3exname kai to dimiourgo tou tragoudiou, to stavro kougiumtzi o opoios efige gia to megalitero ta3idi!!!!
 

 
Από: eirini, στις 23-05-2005:
pragmatika ekseretikos.kyriws sta palia tragoudia pou otan ton akous se mageuei h fwnh tou.ki auto to tragoudi einai para poli omorfo ap'oles tis apopseis.
 

 
Από: jone, στις 09-04-2004:
ena wriao laiko tragoudi enos ekseretikou tragoudisti(Giorgos Ntalaras)