logo
 
1965 - Συννεφιασμένη Κυριακή

Ξημερώνει και βραδιάζει

Γκρέυ Καίτη

 

Μουσική/Στίχοι: Τσιτσάνης Βασίλης/Τσιτσάνης Βασίλης


D χιτζάζ (*)
Στις: 21-06-1998
(3.1, με 65 ψήφους)
 
 
                     
                       
                        
                        
                                               
                                                       
                 
                                                       
 
                          
                    
                                                              
                                                              
 
                        
                       
                                                            
                                                            

 
(*) Η τονικότητα του τραγουδιού εκτιμήθηκε αυτόματα από τις συγχορδίες του. Σε περίπτωση λάθους στείλτε διόρθωση.
Αξιολογήστε την παραπάνω καταγραφή του τραγουδιού:    Ακριβής     Λανθασμένη
Βρήκατε κάποιο λάθος; Δηλώστε το παρακάτω, ή χρησιμοποιήστε την Αποστολή Διόρθωσης.
 
Η χρήση επιτρέπεται μόνο για προσωπική μελέτη και για εκπαιδευτικούς λόγους.
Η παραπάνω καταγραφή δηλώνει την προσωπική γνώμη του αποστολέα για τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να παιχτεί το παραπάνω τραγούδι.
 
Αλλαγή τόνου: ημιτόνια
 
Προτεινόμενα επόμενα τραγούδια, σύμφωνα με τα στατιστικά μας:
 
 
Βρέθηκαν και άλλες εκδόσεις αυτού του τραγουδιού (ή τραγούδια με παρόμοιους στίχους):
 
 
Τραγουδάτε μαζί με άλλους; Με αυτό τον κωδικό μπορείτε να δείτε όλοι γρήγορα το ίδιο τραγούδι:
QR-code
 

Σχόλια / Διορθώσεις / Αφιερώσεις:
 
Από: Tasos, στις 29-01-2024:
Ας πούμε στη μάγισα της αραπιάς, ένα τραγούδι που από μουσικής πλευράς στηρίζεται σε τρεις συγχορδίες και όμως, πολύ δύσκολο να τραγουδιστεί.. Γιατί η φωνή δεμένη με το συναίσθημα ήθελε χρόνο έκφρασης, το συναίσθημα που βγαίνει στο τραγούδι έχει δικό του χρόνο, στην πραγματικότητα δεν τραγουδάνε το στίχο του τραγουδιού αλλά το συναίσθημα που εκφράζεται με το στίχο του τραγουδιού. Αυτό τραγουδάνε, το συναίσθημα έχει το δικό του παγανισμό, η μουσική δεν συνοδεύει το στίχο ή την οθρότητα της κλίμακας όπου θυσιάζεται η έκφραση του συναισθήματος, συνοδεύει ακριβώς την έκφραση του συναισθήματος, στη ρεμπέτικη μουσική, δεν είναι ροκ εντ ρολ... Επομένως, δεν είναι μειονέκτημα για τη ρεμπέτικη μουσική το γεγονός ότι δεν έχει τον πλουραιλισμό της κλασσικής μουσικής, γιατί είναι μουσική που γράφτηκε και παίχτηκε για να εκφράσει το συναίσθημα... Με τη φωνή του.. Εχει τη δική του φωνή το συναίσθημα στη ρεμπέτικη μουσική.. Τρεις συγχορδίες μόνο στη μάγισα της Αραπιάς και όμως ένα από τα πιο δύσκολα τραγούδια να ειπωθεί.... Αρα λοιπόν το ζητούμενο στις κοντινες συγχορδίες, γιατί η F# με την εβδόμη αυτής θεωρητικά είναι κοντινή, αλλά στην ουσία είναι πολύ μακρινή.. πάρα πολύ μακρινή συγχορδία.. Επομένως το ερώτημα παραμένει πάντα το ίδιο... Τι εκφράζουμε ? και πως το εκφράζουμε? ΟΙ χώροι ακολουθούν αυτό που θέλουμε να πούμε..
........βέβαια η ορθότητα της μουσικής κλίμακατα εννοείται.. Αλλά δεν είναι αυτοσκοπός η απόλυτη εφαρμογή , δεδομένου οτι η μουσική έχει χρώμα... και κάθε χρώμα έχει φάσμα .. ετσι και κάθε ήχος έχει φάσμα...ακόμα και το χτύπημα μιας χορδής ή ενός πλήκτρου στη διάρκειά του, στο άγγιγμά του, στο χρόνο του χώρου έχει τεράστια σημασία...
........
 

 
Από: Tasos, στις 29-01-2024:
Στη ρεμπέτικη μουσική η σχέση των μινόρε και των ματζόρε χώρων δεν είναι τυχαία, ούτε είναι απλή εφαρμογή μιας θεωρητικής σκάλας μουσικής. Αλλωστε ποτέ η μουσική δεν είναι μόνο εφαρμογή μιας ορθής σκάλας.. Ειδικά στη ρεμπέτικη μουσική όπου οι στίχοι του τραγουδιού, κάθε τραγουδιού, εξέφραζαν την καθημερινότητα και ιδίως τον πόνο εκείνων των εποχών, ακόμα και οι φωνές τους διέφεραν ως φωνές, υφή των φωνών από σήμερα, οι χώροι αυτοί συλλειτουργούσαν μεταξύ τους για να δώσουν την έκφραση που ήθελαν τα συναισθήματά τους, στη ρεμπέτικη μουσική οι χώροι μινόρε και ματζόρε είναι χώροι έκφρασης συναισθημάτων και δεμένοι ακόμα και με την υφή της φωνής τους, δηλαδή συλλειτουργούν πάνω στην υφή των στίχων... ανοίγουν, προετοιμάζουν, κλείνουν, συμπληρώνουν κλπ...και κάθε φορά εξαρτάται από το πως αισθανόταν ο καθένας ότι ήθελε να εκφραστεί.. Συνήθως πόνο ή παράπονο ή καυμό.. Αυτό είναι το ρεμπέτικο, ένας βαθύς παγανισμός της ψυχής, έχει τους δικούς του θεούς.. Στην πορεία όμως όλα έγιναν επίπεδα.. Δεν είναι έτσι όμως, έχουν χρησιμοποιηθεί πολλά διαφορετικά στοιχεία από μια επίπεδη ομοιότητα...
 

 
Από: Tasos, στις 29-01-2024:
Το συγκεκριμένο τραγούδι τονίζεται , δηλαδή βρίσκει το χρωματισμό του στους μινόρε χώρους.. Στο τραγούδι αυτό οι ματζόρε χώροι λειτουργούν υποβοηθητικά για να τονιστούν οι μινόρε χώροι.. Για αυτό απαιτείται η εβδόμη του ματζόρε.. Δεν είναι λάθος όμως και από το καθαρό ματζόρε..
 

 
Από: Tasos, στις 29-01-2024:
Από F# είναι σωστό. Δεν είναι λάθος.. Αλλά σαν ρεμπέτικο είναι καλύτερο από F#7.. Ανοίγει καλύτερα τους χώρους της ρεμπέτικης υφής για τη φωνή.. Γιατί σαν F# μπασάρει, δεν έχει το νιαούρισμα που έχει το ρεμπέτικο για αυτό το τραγούδι..
F#7          Em       Bm G7        F#7G7      F#7 
ξημερώνει και βραδυάζει πάντα στον ίδιο το σκοπό
B                      Em             Bm     F#7
φέρτε μου να πιω το ακριβότερο πιοτό εγώ πληρώνω 
         G7   F#7 
τα μάτια π αγαπώ.. 

και αν κλείσει η φωνή με ανέβασμα τότε στην επανάληψη κλείνει σε F#
 

 
Από: Νίκος Θεσσαλονικεύς, στις 20-01-2013:
F#          Em     Bm
Ξημερώνει και βραδιάζει
 G         F# G        F#
πάντα στον ίδιο το σκοπό
 B                       Em           Bm    F#
Φέρτε μου να πιω το ακριβότερο πιοτό, εγώ πληρώνω  | 2x
         G      F#
τα μάτια π’ αγαπώ  .                                | 2x
 

 
Από: Καμπάκας Ανδρέας, στις 05-03-2012:
Νομίζω αυτό που είπες τώρα κολλάει τέλεια!!
 

 
Από: danaos kai telos, στις 30-11-2010:
D# Cm   D  = komple .... ti lete ?
 

 
Από: danaos , στις 30-11-2010:
re greg kai D# mou paei
sorry einai polu konta pantws ki isws eykolotero me Cm
 

 
Από: danaos , στις 30-11-2010:
re greg kai d# mou paei
sorry einai polu konta pantws ki isws eykolotero me Cm
 

 
Από: danaos, στις 30-11-2010:
o greg8994 einai swstos ...thanks olous
 

 
Από: minas, στις 15-01-2010:
στο και βραδιάζει έχειCm D
 

 
Από: Γιώργος, στις 20-09-2008:
Για τα μάτια π' αγαπώ 1949  Μαρίκα Νίνου-Πρόδρομος Τσαουσάκης/Βασίλης Τσιτσ΄νης
 

 
Από: greg8994, στις 31-05-2007:
Οπου υπαρχει D#  νομιζω παει καλυτερα Cm
 

 
Από: greg8994, στις 31-05-2007:
Οπου υπαρχει D#  νομιζω παει καλυτερα Cm